Lilla stora Alfred

Jag har stressat sen jag vaknade i morse. Efter frukost insåg jag att Linus inte har nog med matlådor för i veckan så jag ställde mig och stekte plättar. Samtidigt kom jag på att jag skulle ha betalat bort alla räkningar så medans en plätta stektes så betalade jag en räkning. Det gäller att multitaska där man kan.
När linus klev upp åkte jag och Estelle och handlade och där på ica höll jag nästan på att tuppa av. Det var så mycket folk, jag kom knappt ihåg hälften av det jag skulle handla och Linus skulle ju åka klockan 12..

När vi kom hem ställde jag ner alla varor och Estelle på golvet och satte mig ner och grät. Alfred kom fram springande och frågade vad som var fel och gav mig en kram. Då kändes allt lite bättre.
Min lilla stor kille.

Nu har Linus åkt på jobbet och Estelle har somnat. Jag och Alfred ligger i soffan och myser och här ska vi ligga tills Estelle vaknar.

Allmänt | |
Upp