En stor dag

I tisdags var det en stor dag. Alfred slutade nämligen med tutten! Gud så jag har gruvar mig inför detta. 

Från det att han föddes har han varit en riktig tuttoman. Han har inte kunnat sova om han inte har haft sina favorittuttar i handen. Dom senaste månaderna har jag förberett honom att tutten snart börjar smaka bajskorv. Den gör det när man blivit en stor kille. Han har sagt "-inte än" till svar och jag har tagit det som att han inte riktigt har varit redo för att lämna bort dem än.
I tisdags började vi processen. Jag sa att man bara har tutten när man sover och plockade bort ALLA tuttar. 
Han var så arg på mig vid några tillfällen men det gick ändå bra. Han frågade inte ens efter tutten då han skulle sova och nu har han slutat helt. 
Min stora pojke har blivit ännu större helt plötsligt. 


Allmänt | |
Upp