Dag 6

Det är inget skämt den här gången heller. 6 dagar över tiden och jag känner inte ens av en förvärk längre. Det som dock fortfarande håller mig vaken om nätterna är att jag inte får någon luft. Det gör ont i lungorna och bröstkorgen hur jag än ligger så jag är vaken. Ibland mer och ibland mindre. 
Jag vet inte hur länge jag ska palla med det här. 

Jag var ju till barnmorskan igår. 23kg har jag gått upp och bebisens hjärtljud lät bra. 
Jag hade inte öppnat mig nått mer men hon var och kände och grejade på så att det kanske skulle hjälpa till på traven lite. Jag tvivlar...
Dock tyckte hon att bebis hade sjunkit ner ännu mer med huvudet så vi får väl se.. 
Har inget hänt innan fredag så skulle jag ringa sunderbyn. Då får jag antingen komma dit och bli igångsatt eller så får jag komma dit bara för att få sovsprutor. 

Fy fan vilken ångest jag får bara av att tänka på att bli igångsatt. Det gick så jävla dåligt sist, hela grejen alltså. Alfred som fastnade, hans hjärtljud som bara försvann och att ha en människa som kastar sig på magen och trycker. Sugklockan som lossnar flera gånger, att bli klippt & sen ihppsydd fel... Alltså jag orkar inte ens tänka på hur den här gången skulle bli! 


| |
#1 - - Sandra:

Åh nej hade du en så hemsk förlossning med Alfred? Då förstår jag att du inte vill bli igångsatt med denna dam..
Det borde väl förhoppningsvis komma igång av sig själv nu snart :)

Svar: Man kan ju hoppas men jag tror på att det blir igångsättning denna gången med. :/
Emmelie

#2 - - Amanda:

Kram❤️❤️❤️

Svar:
Emmelie

Upp