Tvättstugan

Hej på er! 

I morse drog jag igång storstädningen av tvättstugan. Jag har tvättat hela tvättberget färdigt, skrubbat duschen, dammsugat, torkat alla ytor, skurat, skrubbat tvättmaskinen and so on.. 
Fy fan så snuskigt det blir av allt damm. 
Nu är det då i alla fall klart och det känns skönt. 

Sjukstugan här hemma fortsätter. Vi är fortfarande förkylda. Estelle är vaken på natten för att hon hostar och kan sen inte somna om. Linus och Alfred kan sova igenom det mesta och märker aldrig att vi nattsuddar. På morgonen är det bara att stiga upp, oavsett hur mycket sömn jag har fått för det är då min hosta är som värst så då går det inte sova. 
Estelle går igenom en separationsfas just nu. Hade hon inte gjort det hade Linus kunnat ta henne på natten men för tillfället är det bara jag som duger. Hela tiden varje dag. Om det är besvärligt och påfrestande? O Ja! Men jag tänker att det förhoppningsvis går över snart. 
När vi åker till Stockholm i oktober ska jag vila upp mig. Det är mitt mentala mål just nu. 

Linus blir nog hemma några dagar längre. Jag orkar inte vara ensam just nu. Det är jobbigt att vara sjuk själv när barnen också är det. Om det bara hade varit besvärligt under dagen hade det gått an. Men när man inte får sova som man behöver blir det genast mycket svårare att vara människa. Jag vill bara bli frisk. Och att barnen får vara friska! 

Allmänt | |
Upp