Söndag

Okej.. låt oss prata trots!
HERREMINJÄVLAGUD vad mina barn kan testa mitt tålamod. 
Det här är en sån där dag då man bara längtar tills dom ska sova. 
Alfred är det tjurigaste som existerar just nu. Han tål inte att man säger åt honom eller att man ber honom göra saker. Då har man förstört hans liv liksom. 
Estelle har så mycket vilja att vem som helst skulle knäckas av henne. Hon vägrar ta ett nej och det resulterar i att vi är ovänner betydligt mer än vad vi är vänner. 
I morse till exempel när hon promt skulle äta chips till frukost (ett morsarv, jag vet!) och jag sa nej. Då blev hon totalt vansinnig, kastade ut alla chips på golvet och försökte hetsäta upp allt innan jag hunnit dra fram dammsugaren. 
Då hon insåg att det mesta åkte in i dammsugaren fick hon ett nytt utbrott och kastade skålen med fil rakt in i diskmaskinen. 

Ibland vill man bara pausa situationen och gråta en skvätt. 

Sälla gud, gör så att den här trotsfasen går över. Fort! Gärna igår!

Allmänt | |
Upp