Måndag

God kväll i stugorna!
Är det någon fler än jag som har sovit dåligt i natt?
Jag låg vaken så himla länge och lyssnade på regnet i natt så när larmet ringde, kändes det som att jag inte hade sovit nått. 
Dagen på jobbet har gått i snigelfart och jag har varit mer förvirrad än på länge. Måtte det bli mer sömn i natt. 

På torsdag börjar Alfred skolan, så i veckan laddar vi upp för det. Han är lite nervös och jag är sjukt nervös. Han är lite orolig för att det kommer att vara mycket barn men det kommer nog att gå bra. Han vill gärna prata om skolan så vi pratar och pratar. Upprepar och försäkrar att han redan känner fröknarna och många av barnen och lokalerna hittar han i nu i och med att fritids är på samma ställe. Han har även en trygghet i att Harry och Astrid också börjar skolan och det lugnar mig också lite. 
Jag är mest orolig att han inte ska våga säga till om nått är galet. Han är ju rätt blyg då det blir mycket folk runt om kring, men fröknarna försäkrar mig ändå att det kommer att gå bra så jag får hoppas att dom har rätt. 

Nu ska vi slå igång en film och ha lite måndagsmys. Linus åker och jobbar i morgon på morgonen så vi kramar ut det sista av hans ledig vecka. 
Ha en fin kväll! 
Allmänt | |
Upp