Torsdag

God kväll! 
Gud vilken härlig dag vi har haft!
Efter jobb & dagge fikade vi mellis ute i solen. Jag har hunnit dammsuga bilen, kratta ur blommbänken, planterat om några blommor, städat och plockat i & ur diskmaskinen, hängt tvätt och startat en ny. 
Sen har jag och barnen målat en bricka och lagat middag som vi också åt ute i solen. Älskar solen och värmen! Fler sånna här dagar! 

Jag var tvärt in på ånyo i dag och köpte ett gäng böcker. Nu när jag äntligen beställt en ny bokhylla, måste jag fylla på bokförrådet lite. Perfekt att fynda böcker för 1krona då. 
Måtte min beställning från Ikea komma snart. Jag väntar på en fåtölj och pall också. 

Nu när barnen blivit så stora har vi (läs jag) bestämt att vi ska minska samlingen leksaker nere. Det mesta ska flyttas upp till Alfreds rum för det är där dom helst vill vara ändå. Det ska bli skönt att slippa trampa på lego varje kväll. 

Nästa vecka, när Linus kommer hem ska vi gå igenom barnens förråd uppe. Allt som inte används längre ska på ånyo, så att man får lite plats till vinterkläder och sånt. Man vill som alltid rensa lite när våren är här! Och fan vad bättre jag mår då det är ordning och reda. 

Nu varvar barnen ner innan bad och läggdags och jag ska vika in lite kläder i garderoberna. 
Ha en fin kväll! 


Estelle provade hästmasken på dollar och jag trodde Alfred skulle kissa ner sig. Gud vad han skrattade! 
Allmänt | |
Upp