Bakat

Hej!
Medans Alfred var på dagis i dag, så hann jag baka en cheesecake. Tänkte att jag skulle prova för att se om det är nått att baka till dopet. På någon timme är det dax för provsmakning så då avgörs det.

Åhåhååå! Alltså det här med amning. Jag blir galen. Jag vet inte men jag tror att jag börjar få dåligt om mjölk. För lite för att Estelle ska bli nöjd i alla fall. Jag har försökt pumpa ur i dag men alltså det kommer knappt nått.

Det där är allt som kom när jag pumpade efter att det runnit till samt detta är ur båda pattarna.... Fattar ni vad jag menar med att det börjar sina??!
Nu är frågan om jag ska skifta till ersättning på dagarna och amma på natten. Eller sluta helt.
Det är så himla mysigt och bekvämt. Det känns dessutom som att jag är dum mot Estelle om jag slutar amma nu. Jag vet att det inte är så men ändå.
Det är så jobbigt det här.

Du & Jag Alfred. 💙

Allmänt | |
#1 - - Helen:

Det är inte alltid man släpper till pumpen. När jag ammade kunde jag ibland pumpa ut massor och ibland knappt nånting.
Sedan så brukar det tydligen vara en "amningspuckel" runt fyra månader, då bebisen behöver mer mat. Men om man fortsätter amma så ökar produktionen och bebisen får mer mat. Det kanske inte alltid är möjligt att amma så mycket som kanske behövs när Alfred också behöver uppmärksamhet :)
Men som jag har förstått det så är det oftast väldigt sällan mjölken sinar, det är bara att bebisen kräver mer. Hoppas du kan fortsätta amma om det är det du vill göra :)

Svar: Nej men det är inte bara när jag pumpar. Hon suger och suger men blir så arg för att det inte kommer något. Hon har varit grinig och allmänt missnöjd i flera dagar och då jag gav ersättning blev hon hur nöjd som helst. Så jag tror att jag ska köra på både och ett tag, sen får vi se hur allt känns :)
Emmelie

#2 - - Sandra:

Den där amningen alltså, så praktisk, mysig och jävla jobbig!
Jag har så mycket problem till och från men har inte gett upp än.

Hur mycket mjölk som kommer när du pumpar säger ingenting om hur mycket mjölk du har. Vissa släpper helt enkelt inte till pump, och vissa släpper lite, och majoriteten släpper väl "normalt"? Jag får ut som du när jag försöker pumpa, men jag har mjölk ändå.

Vill du fortsätta amma så tycker jag du ska försöka med det. Fortsätt att pumpa omän de knappt kommer nått, amma ofta, stressa inte, drick mycket vätska, försök ha hud mot hud så mycket som möjligt, slappna av när du ammar - några tips för ökad produktion och lättare utdrivning :)

Svar: Jag hade gärna fortsatt amma men det blir mer till besvär då Estelle är missnöjd, samtidigt som jag ska vara själv 5 dagar åt gången då Linus jobbar. Nu har jag gett ersättning och ungen blev absolut nöjdare av det så då får vi se framöver hur det blir. :)
Emmelie

Upp