minskad telefontid

God dag!
På senaste tiden har jag tänkt mycket på att vi anväder våra telefoner alldels för mycket. Så fort man har en minut över så kollar man Facebook och det första man gör på morgonen när man vaknar är att ta upp telefonen. 
Jag har märkt hur frustrerad Alfred blir när man säger "-vänta, jag är strax klar!" 
Nu är det slut med det. Vi ska minska användningen av telefonerna kraftigt mycket här hemma. Inte bara för Alfreds skull, utan för våran egna också. 

I dag har min telefon varit avstängd större delen av dagen och när vi på förmiddagen var och hälsade på hos Elin & Robin så lämnade jag den hemma. Det känns nästan befriande på nått vis.. Rätt sjukt egentligen. 

I dag har vi hunnit med massor! All pellets är på plats, matlådor är gjorda, jag har bakat och hunnit städa ute på bron. Linus har städat ur passaten & packa alla grejer som han ska ha på jobbet. Förutom det har vi åkt bob och skottat snö på alla lastbilar den lilla i huset äger. Helt okej söndag! 
Vädret har ju varit helt kanon i dag så det gällde att passa på att vara ute. Man vet aldrig hur långt det är tills nästa gång. 
Synd bara att Linus åker på jobbet i morgon.

Nu ska jag rulla ner från soffan (jag har ont i Fogarna så jag tar mig inte upp som vanligt!) Och sen sätta igång med middagen. 

Hoppas ni har haft en fin helg! 
| |
#1 - - Sandra N:

Fler borde tänka så kring telefonanvändingen, speciellt i barns närhet :)

Svar:
Emmelie

Upp