Söndag

God morgon söndag!
Jag har kommit till en period i livet då jag på allvar njuter av att stiga upp tidigt när dom andra sover, bara för att få en stund själv, känna in lugnet som ligger över hela huset innan kaoset drar igång då barnen vaknar. Det är lyxigt för mig att få läsa en bok i fåtöljen ostört, eller plocka undan i min egen takt eller sitta ute på bron och läsa nyheterna i telefonen. 

Det brukar inte ta så lång stund innan små fötter hörs och då är det Alfred som vaknat. Han är som mig, morgonpigg och gillar att ligga i soffan och se tv en lång stund innan han startar dagen på riktigt. 
Estelle och Linus är morgontrötta. Dom sover gärna till 11.00 om dom får. Och är extremt sega på morgonen. 

Helgen har hittills varit fartfylld. I fredags hade vi min familj här för att fira att Alfred har gått ut dagge & för att barnen nu äntligen fått sommarlov. 


Igår var vi hos Johanna och Palle nästan hela dagen, sen hängde Matilda & frans & barnen med hem till oss för att käka pizzamiddag. 
Linus var i Storuman hela dagen igår och tävlade. 4 guld kammade han hem. Dubbla guld i hans klass och dubbla guld i tungvikten. Hejja hejja! 

Idag ska vi åka till barnens farmor & farfar och där blir vi säkert kvar tills i kväll. Mysig!

Hoppas eran helg har varit fin!


Allmänt | |
Upp