Tisdag

Är det bara jag som har svårt att veta vilken dag det är? Jag tycker att det känns som söndag?!

Alfred var vaken till 22.00 i går och gjorde morgon kl 07.00.. Jag var trött i morse! 
Linus sover än. Han jobbar ju ständig natt så tisdagarna då han är hemma brukar han sova längre så att han får komma ikapp med lite sömn. 
Fast det gör inget, jag och Alfred har haft det ganska mysigt nu på morgonen. Vi har sett barnprogram och ätit frukost i soffan. 

Jag hade tänkt försöka ta ner julgranen i dag. Morris har så svårt att hålla sig borta från den, så den ser lite tanig och risig ut nu. Förhopp4går kvistarna att bryta till, annars får vi ha en skitful gran nästa år med. Hehe.. 
Kanske att jag hinner med att byta gardiner också. Vi får se vad gravid kroppen tillåter. 

Och på tal om gravid kropp. Jag gillar att vara gravid. Det är mysigt att magen växer och det är så häftigt att jag får chansen att bära mina barn & känna dom sparka och växa allt eftersom. Men fy fan vad jag längtar efter att få föda nu. Jag längtar tills jag kan gå utan att det ska göra ont i hela högersidan. Jag längtar efter att få ligga i sängen och kunna vända mig som jag vill utan att behöva ta i för kung och fosterland för att få med mig högra benet. 
Ändå är det några månader till jag ska stå ut och det ska jag väl klara. Men man kan inte låta bli att längta.

Nu ska vi gå och hänga upp tvätten och sen ska Alfred få duscha. 
Hoppas ni får en fin dag! 
| |
Upp