V 16

En ny vecka har kommit. V 16 är vi i nu och allt tickar på som vanligt. Jag spyr, kissar ner mig, mår illa, mår som en kung, gråter, skrattar, skrattar tills jag gråter osv. Så det finns inget nytt och spännande att berätta tror jag. 

Jag har ju en app på telefonen så att jag kan följa med i bebisens utveckling (det hade jag med alfred också :)) och det är faktiskt lika roligt att läsa om allt som sker, den här gången som förra gången. 
Bebisen väger i alla fall ca 80g nu och kan vinka och röra på sig som vanligt. Alla leder är färdigutvecklade och både nervsystemet och musklerna svarar på hjärnans signaler. Det är så häftigt att sånt redan funkar! 

Så här stod det under fliken "partner" (detta gäller Linus alltså! :))
Det här ska han själv få läsa när han kommer hem! ;) 

Jag vet inte om magen har växt nått. Jag tycker att den står stilla i samma storlek, men Linus säger att den har blivit större. Så det kanske den har. Jag har ju lyckats förstöra en jacka redan för att magen är för stor, så det ska bli spännande att se hur stor den är i vinter. Jag hoppas ändå att jag slipper bli gigantisk...

Nu väntar frukost & dagis. 
Ha en bra dag! 
| |
Upp