Ny vecka.

I dag när Alfred sover ska jag sätta igång med mitt förlossningsbrev. I kväll ska jag börja kolla igenom lite kläder och sånt till bebis BBväska. 

Det var en kraftigt konstig känsla, att ta ner ett packet blöjor i storlek 1 och lägga i korgen på ica. Dom är ju så fjuttigt små! 
Lite konstigt känns det också att börja om med blöjor, när Alfred inte använder några längre. Men det ska nog gå bra ändå! :)

Jag har några saker på listan kvar att handla innan vi är färdiga, men det är nog bara grejer till mig själv tror jag. 
Det känns rätt overkligt att packa en BB väska igen. Spännande och lite läskigt också. Det blir mer verkligt att vi snart har en till busunge i vårat liv. Och ni kan aldrig begripa hur mycket vi längtar!

Just nu i denna graviditet så händer det en hel del. Jag är trött igen, har sammandragningar som ökar i styrka och dom kommer oftare. 
Foglossningen känns inte bara av i ryggen längre, utan den går runt mig. Fram till ljumskarna, i hela bäckenet och fram till "musbenet" eller vad man ska säga. 
Jag känner även av ett mycket större tryck neråt och det går inte över även om jag vilar massor. 
Det smäller till ibland när jag går och när jag går i trappen känns hela kroppen lite mer ostabil än den brukar. Tur att Alfred är duktig och går själv. 

Tankarna kring förlossningen har satt igång. Även alla funderingar och spekulationer om hur livet efter förlossningen kommer att vara. Jag är livrädd att Alfred ska känna sig utbytt och jag är livrädd att jag inte ska räcka till. 
Det är tur Linus kan ta ner mig på jorden då jag svävar iväg ibland. 

Nu ska jag laga lunch till min lilla herre. 
| |
Upp