Hej och hå!

Hej på er!

Vintern har anlänt och jag fryser som aldrig förr. 
Alfred är överlycklig däremot. Han var så gullig i morse när han for fram med snöräven i sin gula overall. 
Estelle är mer skeptisk. Hon har nog inte begripit tjusningen med snön än men det kommer nog. 

Statusen här hemma är rätt lugn för tillfället. Barnen sover och jag kollar ikapp serier på Netflix. 
Vi har just blivit friska från den förra evighetslånga förkylningen men nu är det en ny på gång. Alfred är riktigt snorig och hostig och Estelle snorar i kapp. 
Jag har mest halsont än så länge men Linus däremot är riktigt risig. 

Igår var vi med Estelle på sjukan. Hon har inte bajsat normalt på länge så hon fick lite hjälp på traven. Dock är det inte som vanligt än. Vi får se hur det är i morgon annars måste vi nog kanske upp med henne en sväng till. 

Jag ska börja om och jobba! 
Fram tills dess att Estelle har sin inskolning (22januari) så blir det bara varannan vecka (då Linus är hemma) men sen blir det förhoppningsvis mer. Det ska bli spännande att göra nått annat om dagarna än att bara vara hemma. Det är så klart jätte härligt att kunna vara hemma med barnen, men det är även behövligt att göra annat ibland också. 
Det ska bli intressant att se hur omställningen blir för Linus. Han är ju van att jag alltid är hemma och roddar det mesta. Nu ska han få prova på hur det är att ta det stora ansvaret själv. Jag längtar! Hehe! 


Jag håller på att renovera ett gammalt dockskåp som Estelle ska få i julklapp. Hon älskar att leka med Lillys, så det ska bli kul att se när hon öppnar det. 


Det ska tapetseras och inredas. Ett projekt helt i min smak. 

Det kluriga är att hitta små möbler som är i rätt storlek. Kanske farfar Dan får ingripa och snickra ihop nått om det krisar. 

Nu ska jag se det sista avsnittet av Chicago fire sen väntar sängen. 
Ha det gött!

Allmänt | |
Upp